Kommunale indendørs fritids- og idrætsfaciliteter lukkes ned

15. december 2020 kl. 21:14

Kære foreninger, fritidsklubber og faciliteter m. fl.

Kriseberedskabet i Kolding Kommune vil - med baggrund i de stigende smittetal i Kolding Kommune – kraftigt opfordre til, at idrætsfaciliteter, klubber og foreninger går på tidlig juleferie og lukker deres aktiviteter ned så hurtigt som muligt.

Den dystre baggrund er, at incidenstallet på få dage er næsten fordoblet i Kolding Kommune.

Det betyder, at alle kommunale indendørs fritids- og idrætsfaciliteter lukkes fra og med onsdag den 16. december 2020 kl. 12 og frem til og med søndag den 3. januar 2021.

Det betyder bl.a.:

• At alle kommunale haller, gymnastiksale, fag- og klasselokaler m.v. lukkes.
  • At Kolding Uddannelsescenter (KUC) lukkes. Sprogskolen er dog undtaget.
  • At alle kommunale klubfaciliteter herunder omklædningsfaciliteter og toiletter lukkes.

Alle foreninger på udendørs arealer, i selvejende institutioner samt egne eller lejede lokaler opfordres på det på kraftigste til at aflyse deres aktiviteter og gå på tidlig juleferie. Det samme gælder udendørs fritids- og idrætsaktiviteter på ikke kommunale arealer.

Der vil ske afbooking af tider booket i Foreningsportalen i de kommunale lokaler og indendørs idrætsfaciliteter.